Oli erittäin mukava päivä, juttelin pitkästä aikaa kunnolla yhden ystäväni kanssa. Oli aika helvetin tyhjentävää. Regina Spektor on loistava. Ihmiset ovat inhottavia joskus. Toisinaan periaatteesta, mutta tänään huomattiin että miten ison sotkun väärinkäsitykset voikaan saaha aikaan. Toisinaan ihmiset sitten onki kateellisia, ilkeitä, tai muuten vaan vihaisia. Viha tunteena on muutenkin tosi voimakas, ja tässä maailmassa on ihan liikaa vihaa. Ihmisten pitäis oppia olemaan mukavempia toisille ajatellen viisaasti: Kohtele toisia kuin tahtoisit itseäsi kohdeltavan. En väitä kuitenkaan että kaikki viha kuitenkaan olisi pahasta, jos sitä käytetään oikeen, ei kenenkään satuttamiseen, vaan esimerkiksi vaikuttamiseen. Tuon ohjeen noudattaminen on muuten ihan tosi vaikeaa. Ihailen niitä jotka pystyy siihen. Viha myös syö ihmistä sisältä. Ja myös varsinkin niihin ihmisiin, joista ei kamalasti pidä, on vaikea yrittää soveltaa tuota ohjetta. Ja erittäin loistava ohje on myös Älä puhu toisesta mitään sellaista mitä et voisi hänelle itselleen sanoa. Ja juttujen taustat kannattaa aina selvittää.
   Olin tänään sellaisessa rippikouluhommassa, jossa oli eri pisteitä, joissa eri ihmiset kertoivat esimerkiksi reilun kaupan tuotteista, lähetystyöstä ja kummilasten ottamisesta esimerkkinä nyt vaikka Afrikasta. Vaikken tosiaan mitään kamalaa kristillistä herätystä kokenutkaan, niin se yksi mies sai mut jotenkin vakuuttumaan. Se puhui omasta elämästään, ja siitä miten se oli ollut jossain Lähi- Idässä lähetystyössä, ja se sanoi että tärkeintä ei ole olla loistava kaikessa mitä tekee, tärkeintä on uskoa itseensä ja  ajatella että minä olen hyvä, minä pystyn siihen ja että paskat sille jos en onnistu, yritin kuitenkin ja olen itsestäni ylpeä.

Tämän päivän päätöksiä onkin monta:
- koitan kohdella muita niin kuin tahtoisin itseäni kohdeltavan
-yritän uskoa minuun, ajatella että olen hyvä : >
- yritän vähentää paskanpuhumista selän takana